Tuesday, January 4, 2011

2nd Day sekolah...



Org lain sepatutnya 2nd day sekolah patutnya dah ok.. aku jd kelam kabut!

Mlm semlm boss dpt call kena naik kapal. As usual, Last Minute Order.

Pagi2 kena kejar driver van sekolah inform budak2 ni naik van. Sebab semlm aku bg tau minggu depan start.. so kena tukar planning ler jawabnya... Memula tu ingat ok ler sbb dah confirm tengahari blk dr KAFA budak2 ni naik van... Aku ni plak kena hantar boss gi KLIA catch flight gi Miri tengahari tu. So, aku rushing la balik dr KLIA nak tengok budak2 ni naik van mcm mana.. Alih2 kul 12.30 baru budak2 ni sampai umah. Aku dah mengelabah menunggu kat umah, sebab risaukan van sek kebangsaan nak sampai 12.45. So Kael ada 15min nak mandi, bersiap & lunch!

Bibik sampai berdukung Kael bwk masuk bilik air mandi. Kalau dibiar mmg lambat Kael ni. Terhegeh2! Kelam kabut bersiap sambil aku pakaikan baju, bibik suapkan nasi kat Kael. Baygkanlah mcm mana kelam kabutnya kitorg masa tu.. tapi tunggu punya tunggu van tak sampai2... masa tu jam lg 5 min kul 1. Kelas masuk kul 1.15pm..

Kesian Kael makan tak byk mana dah kena gi sek ptg plak.. Dia pun tak byk songeh.. ikut je la.. Sampai kat sekolah, pencil case tak bwk plak.. aduhai berlari aku pg beli pencil, eraser & ruler. Dia plak boleh complain kata nak pencil Ben-10! aku ni berlari mencari kedai buku dia boleh demand lak! dah tak pasal2 aku drive gi Giant beli pencil case Ben-10 baru kat dia...

Aku ingat dah lega satu kes.. dtg kes lain lak.. bateri HP aku kong! mcm mana aku nak contact van driver kata anak aku menunggu kat pagar sek.. rupa driver tu lak aku tak penah tengok! dah kena mencari public phone menalipon driver ni. Dah mcm blind date dah bertanya pakai baju warna apa, payung warna apa. bila dah jumpa lega rasa hati aku ni..

Tu settel kes ke 2.. Kes yg terakhir! yg betul2 kes besar.. Kael tertinggal pencil case baru & set warna!!! aku baru beli! pencil case tu aku beli tak sampai 5 jam! dah tertinggal.. aduh.. harap2 budak yg duduk meja tu jujur la.. tak amik brg2 tu.. klu tak.. mmg la rezeki dia.. pencil warna besar tu.. sakit betul hati aku ni.. sure aku terbwk smpi tido ni.. dah la letih menunggu dia satu hal. memusing Giant satu hal.. ulang alik sekolah lagi.. letih betul.. mengalahkan 1st day sekolah penatnya..

No comments:

Post a Comment