Wednesday, January 26, 2011

Interview.. Oh Interview...

Dalam minggu lepas aku ada 4 invitation interview.. pergh.. direct 3 hari berturut2.. hmm.. 3 hari je.. why not 4 days? 4 invitation right? well.. aku terpaksa reject 1 sebab office tu akan berpindah ke Mont Kiara in 1 month.. distance between rumah dengan Mont Kiara jauh.. sampai rumah lambat aku nanti..

Apa yg aku nak merepek kat sini adalah.. pengalaman interview aku for those 3 companies. Semua company tu berbeza. 1- Interior Design (secretary), 2-Telecommunication (Document Controller) & 3-Solar Technology (Document & Data Control Administrator).

For ID company tu.. 1st impression aku dah rasa semacam sebab aku apply company ni 6th December 2010.. why only now dia panggil? hmm... then bila dah attend interview tu baru aku tahu sebenarnya aku kena replacing someone yg baru je keja but dapat offer jd cikgu.. and big reason aku xnak job ni sebab tempat keja tak glamer.. hahaha jahat betul! tapi betul.. masa datang tu melilau aku mencari factory dia.. then bila masuk mak aih bau.. busuk! masam! lepas tu aku tak sempat isi personal form, terus masuk bilik interview.. Tempat keja tu dekat la ngan rumah.. 15min dah sampai. Cuma aku tak minat dowh.. keja ari sabtu!! dah 6 tahun lebih aku keja 5 hari seminggu.. tak bleh blah.. So aku buat pendekatan berterus terang yg aku xberminat. Sungguh confident je boleh dapat tempat lain.. huhuhu

Then interview at Telecommunication company.. Company ni dari China.. office at GTower. ok.. 1st impresion not bad.. then aku di interview oleh bakal bos itu sendiri.. ok la.. mcm xboss aku kat Zelan dulu.. tp tak tau la mcm mana kan.. Cuma yg aku suka sebab position ni required aku selalu keluar office jumpa Client & contractor.. hahaha.. tunggu tengok ler.. Yg meletihkan aku ialah ada 2nd interview lak.. klu berjaya 1st level ni.. mak aih.. aku apply manager ke? gasak la.. ada rezeki ada la tu..

Lastly aku gi interview kat cyberjaya.. kawasan ujung alam ni.. takde shopping complex! mcm mana mak nak idup kat sini!! lps tu dia tak pakai formal attire.. mak tak sanggup!! mak nak pakai baju glam2.. baju renda2.. kat sini semua pakai t-shirt.. aku tak byk tshirt cantik! takleh la nak glam.. yg aku tak tahan ialah.. aku di gasak punya gila byk soalan!! sampai sakit perut aku... lps satu.. satu.. semua nak in detail!! aduhai.. penat boss tunggu aku kat kantin..
Aku dah nampak aku tak berjaya for this position sebab dia dah warning aku takleh amik cuti! expecially EL.. aku takleh promise benda2 tu sbb aku inform interviewer yg aku akan bg 1st priority pada anak2 aku.. & then aku takleh stay OT selalu.. well aku tak kisah klu tak dpt keja tu pun.. sbb aku percaya ada rezeki aku kat tempat lain.. anak2 harta aku dunia akhirat taw!! takleh di jual beli.. NEVER!

Alhamdulillah.. hari ini, semua dah confirm.. aku dpt keja kat GTower tu.. company.. biarlah rahsia.. malas aku nak publish.. janji company ni satu2nya tak negotiate salary aku.. dia up lagi ada la.. company lain semua nak kurang.. Kan aku dah cakap.. rezeki anak2 insyaAllah ada.. tak payah risau.. serahkan pada Allah.. as long as aku berusaha mencari... kan anak-anak..

Dah la.. aku tak tau nak taip apa dah.. nnt aku nak gi amik gambar Fuzael with his new hair cut!! Nanti peminat dia tertunggu2.. ewah!!

No comments:

Post a Comment