Friday, January 7, 2011

YES! i'm over protected mother

Aku tak peduli org nak mengata aku ni over acting. Tapi anak2 aku nyawa aku. Aku tak sanggup tengok anak2 aku sakit or susah.. biar aku yg susah.. janji anak2 aku bahagia..

Hari ini, hati aku sakit melihat insiden Kael di layan seperti budak miskin! Dia cuma tak pandai membeli. Baru 6 tahun lebih! What do you expect?

Aku seperti biasa melangut di kantin sekolah menunggu putera sulung ku pulang dari sekolah. Aku menyorok di tepi kereta. Kali ini aku keraskan hati utk tidak menunjukkan diri. Pada mulanya Kael teguh berdiri di tengah pagar sekolah. Menunggu van sekolahnya. setiap minit aku rasakan terlalu lama! Tapi tatkala ada seorang rakan perempuan sekelas dgnnya yg naik van yg sama, menarik dia keluar dari pagar menuju ke motor lelaki india yg menjual makanan ringan.. aduh.. risau sungguh aku rasa.. kenapa tak ingat apa yg dah ibu pesan. jgn keluar dari pagar sekolah selagi van tak sampai? Aku jadi tak senang duduk. Aku nampak Kael memegang sebungkus Twisties dan tunjuk pada lelaki india tu. Pada aku dia nampak mcm nak beli cuma belum keluarkan dompet lagi.. Tapi lelaki india tu rampas twisties tu, dan menarik tangan kecil anak kesayangan aku menghalau dia jauh dari motornya.

Allah saja yg tahu perasaan aku waktu melihat wajah Kael terpinga-pinga sebab tak dapat beli keropok tu. Sakit sangat! Masa tu aku dah tak nak menyorok. Kael nampak aku, terus dia berlari ke arah aku. "ibu, kita lapar.." Allah... apa salahnya tanya anak kecil ni elok2... dia tak mencuri, dia cuma tak pandai nak beli... itu aje.. tapi kenapa dilayan sebegitu? Dia masih ada RM2 dalam dompetnya.. Dia bukan tak ada duit.. Air mata aku menitis.. Kesian Kael.. Dia terlalu baik.. Aku silap.. Aku seharusnya didik dia dr awal supaya dia sudah bersedia utk hadapi dunia luar.. Now i'm just not ready to let him go yet! he still my baby.. please dear.. please listen to me.. please remember what ever i said... i don't want anything happens to you.. i luv u so much..

Setiap kali waktu pulang sekolah hati aku pasti berdebar-debar. Aku tak tau org lain mcm mana.. tapi ini yg aku rasa. Aku terlalu risaukan keselamatan dia. Aku tak sanggup hadapinya.. i just can't! Aku tahu aku over acting.. tapi dia anak aku.. aku tak peduli! Ibu sayang Kael..

No comments:

Post a Comment