Saturday, July 16, 2011

Ubat batuk HPA


Before this aku ada buat posting psl tips nak hilangkan batuk anak kecil (click sini). Kali ni aku nak bg tau tips tu xmenjadi kali ni. Sbb Fuzael kena batuk yg kronik minggu ni. smpi dia jd mcm semput terus hilang suara. Aku tak smpi hati nak bg ubat klinik, smpi dia kena cirit birit & keliling punggung dia melecet teruk! aduh.. sian anak ibu ni.. dah takde ketawa, xde keceriaan di wajahnya, asyik menangis. dah takde boboi boy ibu!!

So aku share problem aku kat FB. Thanks to @anna Qawina & @Little Oven Sweet. Mmg berguna Facebook.. tempat kita share2 tips & info.. hehehe ^^V

Aku lupa plak nak bg tau kesan Asmakur. Yg aku tahu Asmakur ni cairan herba yg boleh melegakan batuk dah asma ringan. Kira Fuzael ada asma ringan ler sbb bunyi nafas dia mmg kuat. Turun naik dada dia laju, aku nampak pun penat. Nikan plak dia budak kecik. Asmakur ni utk kanak-kanak lebih dr 1thn. max 4 kali sehari. Sejak Fuzael makan ubat ni, dia dah jarang2 sgt batuk. melainkan dia berlari or aktif, then dia akan batuk2. Tapi xde la teruk sgt mcm sebelum ni. Dia batuk-batuk tanpa henti. Tu pasal dia boleh sakit tekak.

Alhamdulillah, dia serasi ngan Asmakur. So aku boleh suggest Asmakur kat kawan2 yg membaca. InsyaAllah semoga anak2 kita sihat & aktif..

3 comments:

  1. as salam, saya mohon share artikel ini utk kebaikan bersama..... asmakur juga bagus untuk anak2 saya...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.. boleh. silakan share ye sis...

    ReplyDelete