Tuesday, May 17, 2011

Kenapa ada rasa rindu


Wahai hati,

Kenapa rasa rindu itu mesti sakit? sampaikan fikiran aku jadi beku, perasaan kosong. Tak ada warna, tak ada rasa. Kosong yg membingungkan. Entah la.. aku tak suka rasa rindu ini. Perit!

Orang kata rindu itu indah. Mesti org tu ada banyak kerja nak buat. tu pasal dia kata rindu itu seronok. Chait! pigidah.. klu dah rindu mesti nak jumpa kan. klu tak dpt jumpa dpt tengok bumbung umah pun jadi la.. aku nak tengok apa?? takde maknanya.. sama je result dia.. sunyi nya!! Benci betul. Nak borak takde kawan. Kang klu aku call gayut lama2 boss bising. Nak jumpa kawan nak kena bawak sekali little soldier ni.. tak terkawal aku jdnya..

Kalau korg rindu apa korg buat? makan coklat? tengok movie? Kalau tengok movie confirm tangkap leleh bai.. especially tengok SEPI.. ewah! pengakuan tulus suci nih! haha

tp serius beb.. aku ari tu layan citer Sepi aku nangis.. tp part yg Rozita Che Wan kena langgar.. sbb kes dia serupa mcm aku.. suami dia sibuk bekerja smpi janji nak pegi bercuti tak tertunai hingga dia meninggal.. menyesal tak berguna.. again... aku tak complain. cuma aku terfikir, seandainya salah seorg dr kami pergi.. tak banyak kenangan yg boleh aku simpan. Sebab waktu bersama tak lama & tak banyak kenangan manis tercipta.. sedih tu.. redha je la.. ada org lain lg susah hidup.. bersyukur je.. dah la.. keadaan still sama jugak even aku mengadu kat sini pun.

Aku cuba cari kegembiraan, tapi semua bersifat sementara. aku akan kembali sepi... sesungguhnya kerinduan ini membingungkan. Jiwa & hati terasa kosong... kosong. Keriuhan anak2 masih tak lengkap. Perjalanan sunyi ini harus aku tempuh sendiri. bersama anak2 yg memerlukan aku.

sudahlah hati. redakanlah rasa rindu itu. agar aku dpt teruskan hidup. dengan sedaya yg ada. ye!


No comments:

Post a Comment