Thursday, July 15, 2010

Travelogue di Cherating


Wednesday 14 July 2010

Last minute abg dapat call kena gi Kuantan Port. Aku & anak2 boleh ikut... Yihaaa.. Lepak di Cherating...

Selepas berhempas pulas aku packing baju & barang2, dengan feel xcited tak hengat punya kitorg bertolak gi Cherating dalam kul 4 ptg. 1st time aku gi sini. Perjalanan smooth jer.. agak membosankan sebab takde view cantek kat tepi2 highway pantai timur tu.. tapi sangkaan meleset sama sekali doow... Residence Inn jerr... tapi aku tak kisah asalkan F.R.E.E.. huhuh bukan senang nak dapat.. bila dah sampai Cherating dalam kul 8, mula la mencari signboard hotel.. punya la kecik.. kalau drive laju mmg tak nampak. so terpaksalah tukar image jd kura2..

Abg check-inn... dapat bilik bawah sekali. Depan kolam lak tu! anak2 aku syok giler la.. lompat aje corridor terjun kolam.. huhuhu. apa lagi aku ngan anak2 aku enjoy ler..

Dah la takde orang kat hotel ni.. hanya family aku ngan family omputih ni.. syoknye..

Wajah-wajah baru bangun tido, tapi fresh bila nampak kolam depan mata.. uhuhuh

view bilik.. sungguh selesa...


view dari corridor bilik.. hahah terjun teruss


Muka tak puas ati sebab tak dapat terjun kolam lagi... hati mendidih je tengok kolam depan mata

Friday 15 July 2010

Pagi ni abg kena gi buat training.. so aku ngan anak2 je la.. apa lagi terjun kolam la aktiviti kitorng hari ni...Kolam besar, ngan jakuzi.. aku buat ibarat aku yg punya!! hahaha... kejap lompat kolam sini.. kejap kolam sana.. boring aku terjun dlm jakuzi.. sauna je aku tak try lg.. Pagi kitorg terjun kolam. Tengahari aku kena gi Kemaman. Cari baju Fuzael sebab mlm smlm dia pakai baju sampai 2 helai.. tinggal sepasang je baju.. ada 2 mlm lagi nak duk sini..
Ok la.. bandar Kemaman ni.. cuma aku pening ngan parking system dia.. nak byr tu aku tak reti.. takde instruction.. terhegeh2 aku meraba tak tau nak byr mcm mana.. last2.. ada tukang sapu sampah ajar aku.. huhu malu!

Seronok dapat mandi kolam!!
Sengih jer... tak tahan aku tengok
1st time memegang pasir pantai...

Petang kul 4 aku bwk anak2 aku gi pantai.. bukan main seronok budak2 ni... main pasir. Selalu bwk gi bercuti tapi tak pernah gi pantai.. hahaha Kael heran pasir dia lembut sgt.. hahaha.. korang explore la puas2 boyss... Rafael bukan main seronok lagi.. lepas seronok main pasir aku ajak anak2 aku mandi kolam lagi.. hahah tak payah citer la betapa seronoknya budak2 ni.. termasuk si Fuzael.. mandi kolam... dah la eksen tak nak pakai pelampung.. nak mandi sorg lak tu.. tenggelam karang baru tau.. aku takleh lepaskan dia.. sebab telinga dia ada grommet.. kena jaga takut masuk air..

so.. aku dah abih story utk dua hari.. nnt aku story lagi yek.. tu pun kalau korg tak boring la nak baca.. ye la.. aku je yg seronok korg mana enjoy!! yihhaa... syoknya bercuti time org keja..

No comments:

Post a Comment