Sunday, May 27, 2012

Travelogue di Labuan - Day 1


Wah dah ramai follower aku! terharu sgt2.. aku xde pun citer yg menarik nak dikongsikan.. life aku sgt plain.. klu ada pun gelagat anak2 aku yg buat situasi tunggang langgang.. sungguhpun begitu kerana karenah anak2 inilah buat life aku penuh warna & cerita yg sgt berharga..

terima kasih yang tak terhingga.. aku akan cuba kongsikan segala ilmu & pengalaman aku utk kegunaan kita bersama.. klu korg pun ada segala info yg berguna utk kita bersama.. just bg tau je.. & klu2 ada citer2 aku yg xbetul tu korg tegur la.. insyaAllah kita sama2 perbaiki.. aku insan yg byk kelemahan.. & aku berusaha utk jd yg terbaik utk yg Allah & anak2.. Aamiiinn

Ok.. meh baca plak kisah aku bwk anak2 bercuti di Labuan.. muahahaha... kebetulan + rezeki.. incik boss kena gi Labuan kerja kat darat. So aku amik kesempatan bwk anak2 bercuti sempena cuti sekolah 2 minggu ni.. huhuh aku xpernah tinggalkan rumah lebih dr seminggu..

Excited + takut.. nak naik flight! huhuhu aku gayat.. tp aku berusaha utk melawan rasa takut terbang ni.. hehehe.. aku kejut anak2 seawal jam 6 pg.. Hang Tuah & Hang jebat bangun dgn penuh semangat..except si hang comey.. dia sayg tido dia lg.. hehehe.. tiba je di KLIA org ramai! mak aih.. panjang betul Q.. aku cuba gak cari kaunter yg tak berapa ramai org.. dpt gak la.. pendek sket Q dia.. heheh sempat la check in luggage  45min sblm bertolak.. settle je psl luggage terus turun bwh dah lambat! Fuzael plak meragam sbb dia takut tengok org ramai .. asyik nak berdukung je.. sabar je la.. lenguh tangan ibu tau!

Menunggu nak terbang...


brunch menu roti ayam & nasi lemak.. lapar..

bila dah boarding, pahlawan aku semua duduk baik2.. ceh! 15min yg pertama baik.. lps tuuuu..... ha.. ada yg bersila tengah2 jalan.. ada yg kejap2 gi tandas.. lps tu bergaduh.. lps tu menangis.. menguji kesabaran betul! ada nak kena penampaq jepun kang...bila masing2 dah letih merungut xsmpi2 lg mikael & fuzael tido.. rafael je duk membebel sesorg.. tak kuasa ibu nak melayan dah..hehehe


mikael cakap tempat keja abah!

bila nak dekat smpi aku nampak kat laut byk platform, barge & kapal2 kat tengah2 laut.. terharu aku tengok mcm mana keadaan tempat kerja boss di tengah2 lautan yg luas.. saujana memandang.. pasti bila dia kesunyian kerinduan kat kami 4 beranak ni, dia akan merenung kat lautan ni.. tu la dia ckp.. itu lah realiti kehidupan dia.. dia kerja kat tempat yg kosong tak ada apa2 utk dijadikan hiburan dikala kesunyian.. tp bini di daratan drive sana sini membelanjakan gajinya.. huhuhu.. simpati aku dengar.. kesian kat incik boss kerja teruk2.. aku duk enjoy kat darat.. aaahh!!! i don't care... u don't know i'm struggling raise up ur boys alone here! penat ke sakit ke stress ke aku sesorg.. xde sapa tolong.. tengah2 mlm bwk anak sakit.. aku sakit xleh MC, aku penat xleh rehat, aku lenguh xde sapa leh urut.. i should get rewards for that.. nyeh nyeh nyeh.. ala.. dia xpenah bankrupt pun.. semakin murah rezeki ada la.. lg byk dia belanja kat anak bini.. lg byk rezeki Allah limpahkan kat dia.. rezeki xputus.. insyaAllah rezeki Allah yg tentukan.. tak perlu risau.. kan.. kan sayang!! kekekeke...

bila dah safely landed.. Alhamdulillah.. adik dah mula meragam! aduhai.. xnak berjalan nak berdukung.. dah berdukung duk mencari brg2 kesayangan dia.. gajah busuk.. cd ps2 & botol susu!! aduhai.. dah la nak berdukung, lps tu nak pegang semua brg2 tu... aku nak kena tolak troli.. stress!!! tulun!! tulun!! daaannnn... budak comey ni buat perangai lg bila aku nak naik teksi!! mcm  biasa dia akan melalak dgn bersunguh2.. takut naik kereta org!!! fuzael ni.. nasib baik la hotel xsmpi 10 min je dah smpi.. dia selalu mcm ni tau.. kekadang naik keta pak sedara dia pun dia menangis... cepat la ko membesar adik ooi.. sakit dada ibu nih menahan sabar..picit pipi ko kang baru tau..

incik boss duk terpacak depan hotel menunggu aku & anak2 hehehe.. ceria je muka kami & dia.. hehehehe.. mcm la dah lama xjumpa padahal hari khamis lps baru je dia dtg labuan nih.. smpi je kat bilik anak2 semua seronok.. nak mandi kolam la.. nak mandi bath tub la.. gembira je budak2 ni.. kejap suka kejap nangis bergaduh.. lantak korg la.. ibu nak tido kejap 3 hari ibu 2 jam je sehari.. kali ni ibu nak rehat sepuas2nya.. seblm blk KL start kerja



berjalan-jalan di taman depan Ujana Kewangan


posing tangkap hensem dulu




welcome to Labuan hehehe


Jalan-jalan di waktu mlm ternampak ikan duyung filipina berbikini.. hehehehe


testing skill.. huhuhu need improvement!

No comments:

Post a Comment