Friday, April 15, 2011

Busy.. no life at all!!!

I don't want to complain.. But my life turn upside down... still, jangan complain. Coz, out there tons of people more miserable than me.. Just redha je la.. Allah ada agenda dia sendiri.. Maybe korg tak tau.. Maid aku lari.. Yes, dia baru kerja dgn aku 4 bulan.. & Yes, dia dulu pernah kerja ngan aku 2 yrs ++. Tapi... still larik!! reason?? mcm dlm resume aku, looking for better offer.. blah la.. boleh plak demand! Meh la aku story rentetan kejadian.. 1st April 2011 (aku tak sambut april fool ni.. org bangang je celebrate hari bodoh ni). Again, 1st April 2011, hari penuh kepenatan. Pagi aku kena bawak Fuzael gi HUKM ada follow up Speech therapy. Then aku hantar dia balik rumah, aku rushing masuk office.. As usual aku balik lps solat maghrib, then menempuh traffic jem mlm sabtu... Terus aku bwk anak2 & bibik pg rumah mak aku amik kawan bibik. Masa tu aku dah mula rasa semacam. Tapi disebabkan aku dah mula rasa sakit kepala sebab kepenatan, aku ignore rasa kepelikkan itu. After aku hantar bibiks-bibiks ni di Pasar Pudu, aku dah mula rasa tak sedap hati sebab kelakuan dia pelik. Dia cium Fuzael mcm nak cuti lama.. Silap aku tak tengok saiz beg dia bwk keluar.. Bila dah sampai rumah, aku dah syak something bila tengok almari dia licin! Ha... lps tu aku dah rasa tak sedap hati.. Tapi sebab penat aku dah mls nak amik port.. Esoknya lps Subuh aku call dia.. dia still jawab call aku.. But!! tengahari tu dia sms dia kata dia tak balik umah aku dah.. Masa tu menitis air mata aku.. sebab teringatkan kepayahan aku berusaha buat permit dia dulu.. sampaikan aku merayu pd imigresen sbb sebenarnya dia dah tak boleh masuk malaysia atas faktor usia dia dah lebih 45 tahun.. Tak pe la.. sabarlah wahai hati.. Allah kan ada.. Dia dah tolong aku buat keputusan yg sebelum ini aku tak mampu nak putuskan.. lately ni aku dah macam tak tau nak resign ke tak.. kali ini Allah dah bantu aku tunjuk jalan... So, I have to resign.. biarlah, demi Fuzael, Rafael & Mikael... ibu sanggup berkorban.. Tapi yang paling aku tak tahan... Bila tengok resit denda 250 dari imigresen.. HUKUMAN.. atas sebab apa?? aku dah tak larat nak pujuk hati aku dah.. sakit sangat!! takpe la.. mcm aku ckp td.. Allah Maha Mengetahui.. kan?? Ada banyak cerita sebenarnya.. tapi later2 la aku citer.. sbb nnt aku nak letak gambar Fuzael yg terbaru.. dia dah makin tembam.. budak byk akal dia ni... ok tata titi tutu

4 comments:

  1. haida..
    sbr ya..sian ko..
    dugaan maid ni memang kan..
    jd ke ko resign??
    sbr ya haida..ni urusan Allah..
    aku tahu ko redha n kuat..

    ReplyDelete
  2. Koim.. jd sbb boss aku insist suruh aku plak jaga anak2. dia dah fed up psl bibik ni.. keputusan nak amik bibik ari tu pun sbb aku nonstop pujuk dia berminggu2... now lari plak.. so dia dah tak nak dgr rengekan aku lg dah.. aku dah takleh buat apa lg selain jd hse wife...

    ReplyDelete
  3. wahh..nasib baik dia keluar masa u ada. kalau dia main tinggal je anak2 u yang kecik2 tu..lagi haru..
    sabar ye..sebab ada orang kena lagi teruk dari u.
    Like my kakak ipar also pernah kena macam tu.
    Maid dia lari tinggalkan rumah macam tu je.
    At that time, my kakak ipar and her husband pi kerja.
    That stupid maid main keluar je.if i'm not mistake, anak kakak ipar i tu baru setahun lebih je masa kejadian tu.that maid kuar rumah tanpa kunci pintu plak tu..
    Mujurla aje jiran yang prihatin..and nampak that maid tengah lari kan diri.
    Cepat- cepat dia call my kakak ipar and her husband. till now i don't know what happen to that maid..my kakak ipar said, nasib baik dia tak bawak lari anak dia. meraung jugak la my kakak ipar when she know anak dia kena tinggal sorang2 macam tu...
    kesian kann...?

    ReplyDelete
  4. MasyaAllah.. teruk betul.. mmg jenis hati kering punya maid.. i pun fikir nasib i kira baik lg la.. ada org lain anak kena dera la mcm2 lg.. takpe la.. takde bangsa2 ni pun kita still boleh survive.. diorg ni je jenis suka take for granted & tak reti bersyukur.. mls la dah nak ingat.. buat sakit hati ada la..

    ReplyDelete