Tuesday, October 13, 2009

Stress, body ache & pain killer pill...

Maid lari isu biasa. Seperti ada banyak peluang pekerjaan utk maid2 ni kat luar sana.

Bila maid lari, suami dan isteri ada bersama, keadaan still boleh handle. Tapi kalau maid lari suami outstation, isteri seorang diri kena jaga 2 orang anak + 1 baby. Keadaan menjadi kelam kabut. Aku memula frust jugak bila kita treat maid ni baik, beli baju raya, bagi gaji even dia tak sepatutnya dapat gaji lagi tapi lari macam tu je. Nasib baik la aku ada kat rumah. Aku dah malas nak fikir. Kalau aku fikir aku jadi stress. Seharian aku jaga anak2 aku. Memang menguji tahap kesabaran. Masing2 dengan kenakalan masing2. Dan buat aku sakit2 satu badan. Sampai aku tak larat nak berjalan. At last aku telan pain killer pill... hilang semua lenguh2 kaki dan sakit badan. 

Tapi sampai bila aku boleh bertahan. Hanya Allah saja yang tahu. Banyak betul ujian-Nya...

No comments:

Post a Comment