Tuesday, September 21, 2010

Aidilfitri yang penuh cerita

Sorry.. aku bukak entry cerita basi.. tapi peduli apa.. aku nak cerita jugak!!

Last minit dapat call dari lelaki tercinta di offshore, dia boleh balik... yay!!! tu pasal blog aku suddenly sunyi sepi.. klu tak mesti aku meroyan kat sini..

Dah 2 tahun beb.. 2 tahun aku beraya tak serupa beraya. Nak kata tak enjoy, ada gak rasa seronok beraya. Mahunya tak enjoy, kat tv mcm2 cerita best ada.. cerita lawak melambak.. lepas satu drama ke satu drama.. cerita sedih, lawak, muzikal.. & mcm2 ada...

Cuma feeling raya tu kureng la.. Suami jauh.. nak call ajak gayut pun takleh.. so buat2 enjoy je la.. huhuhu...

TAPIII!!! tahun ni... tahun 2010.. akhirnya aku dapat raya... masa abg call kata dia boleh balik.. aku terus suruh dia beli baju raya warna coklat.. MESTI sedondon ngan aku & the boys.. hehehe.. 3 tahun sekali baru dapat beraya.. aku tak peduli mesti raya sakan!! seronoknya usah dikenang la.. dah mcm budak2 jdnya.. aku dah tak sabar nak raya..

Ramadhan ke 29 kitorg bertolak balik ke Pulai Chondong... Bertolak dari rumah kul 10.30 pg.. tapi punya la azabnya Tuhan aje yang tahu... nak dekat 10 jam masa perjalanan.. Jalan jem giler! start dari Raub membawa ke Gua Musang.. bila dah sampai Gua musang dah masuk waktu berbuka.. kitorg tak berhenti utk berbuka.. just makan roti & air kotak je.. kalau berhenti nnt mesti jalam jem lg.. sementara jalan tengah clear abg terus drive... sampai rumah chek dah kul 9 mlm... lega ya amat!... En. Elias sendiri pun naik fed up drive.. sampai tertido sebab kereta hanya boleh merangkak... tak tau apa puncanya..

Seperti biasa, rumah chek meriah.. ramai yang dah balik.. rumah chek pun dah byk renovate. Kipas dah banyak.. atap pun dah tak bocor. hehehe yg pasti tidur akan lebih lena. huhuhu

so cerita-cerita raya... next post.. tu pun kalau aku ingat ler...

No comments:

Post a Comment