Sunday, August 22, 2010

I have to do by myself..

Aku tercari-cari arah. Kekadang tenggelam. Adakala aku kukuh berdiri hinggakan menjadi kegaguman. Namun siapa tahu realiti dalam diri aku. Biarpun aku redha, tapi belum tentu aku utuh menerima badai. Yang pasti aku pernah jua terkulai layu merintih sendiri. Biarpun ada yg cuba mengapai namun terlalu jauh untuk di sambut.

Ya Tuhan, Ya Karim... cukup kuatkan aku? Masih jauhkah dugaan yg akan Kau bentangkan untuk ku hadapi sendiri? aku pasti Kau Maha Mengetahui. Kau tahu perkara2 yg tersembunyi. Aku yakin pada Mu Ya Allah. Kau kurniakanlah kesabaran yang tak terhingga untuk aku mengharunginya sendiri. Jadikanlah aku seorang isteri yg terbaik buat suamiku. Kau kurnikanlah kepadaku sifat kasih sayang yang tak terhingga untuk aku curahkan kepada amanah Mu, anak-anakku. Mereka amat memerlukan aku. Oleh itu, Ya Allah... Kau jadikanlah aku ibu yg tabah dalam membesarkan mereka dgn penuh kasih sayg dah keimanan pada Mu Ya Tuhanku... Aku yakin pada Mu Ya Allah, jika ini terbaik untuk ku dan keluargaku..

Aku harus hadapinya sendiri. Hilangkanlah rasa amarah ini. Hapuskanlah rasa gusar ini. Hadapinya dengan penuh ketakwaan.. insyaAllah... anak-anakku perlukan aku.. Aku tak harus tunduk pada kelemahan. Jika Allah uji aku, ini bermakna aku seorg yg tabah. InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment